Friday 28 October 2011

MESEJ RAHSIA KAMI

Cubaan pertama buat cover dan novel.

Ini ialah novel pertama saya dan harap-harap bukan yang terakhir. Selama ni saya cuma baca novel-novel orang saja.. Saya suka anime jadi cover ni, saya buat gambar dalam anime. Cerita ni juga bukan kisah cinta biasa. Ada sikit-sikit pengaruh komik dan anime. Mungkin nanti saya akan buat juga kisah cinta.

SINOPSIS

Cerita ini berdasarkan point of view seorang budak lelaki berusia 17 tahun yang bernama Ryoki Hijiri. Dia bercerita tentang kehidupan dirinya, keluarganya yang bermasalah, dan juga tentang kawan karibnya yang bernama Kai Tasuke. Ryoki ialah seorang budak yang bermasalah sejak dari sekolah rendah dan sejak perkenalannya dengan Kai, dia telah berubah sedikit demi sedikit. Konfliknya ialah apabila dia mula menyedari yang dia semakin tidak dapat melihat Kai sebagai seorang sahabat biasa sebaliknya dia sedar yang dia sendiri mula terjatuh hati kepada Kai sedikit demi sedikit. 

Bagaimanakah seorang remaja yang baru hendak meningkat dewasa akan memahami soal kekeluargaan, persahabatan, hati, perasaan dan cinta? 
Dapatkah dia membendung perasaan dan keinginannya kepada Kai yang kini melebihi batasan seorang teman biasa sedangkan mereka berdua ialah lelaki?
Akan adakah kesudahan yang sempurna dalam perasaan terlarang ini?

Klik PROLOG untuk bab prolog.

4 comments:

  1. aku dah baca. macam best cerita kau ni. menarik. keep it up. kalau kau update, bagitau taw. hehe
    p/s: aku tau blog kau ni kat forum mynime.com

    ReplyDelete
  2. nak tye..

    lelaki suka lelaki ke nieh?

    ReplyDelete
  3. clara : yes. ini genre boyslove atau dalam bahasa jepunnya yaoi.

    ReplyDelete

Komen-komen korang sangat-sangat dihargai.