Tuesday 28 February 2012

Lama tak update

Hai,

Lama dah aku tak update Mesej Rahsia Kami kat sini. Sorry bebanyak. Keja banyak, tak sempat nak selalu berfb pun. Kalo nak mengarang ni memang kena concentrate betul-betul. Tapi sekarang banyak benda aku tak sempat nak buat sebab terlampau busy. Plus, aku tengah sakit kepala dengan benda yang melanda aku sekarang ni. Aku rasa macam novel yang aku karang ni jadi real dalam life aku pulak. Bezanya, aku ni perempuan.

Hahaa..

Untuk yang tau kisah 'kecik' aku tu, mungkin fahamlah kut. Tetiba aku rasa nak buat curahan hati kat sini pulak. Iyelaa.. itulah gunanya blog. Kan? 

Aku rasa macam makin kronik lak ketaknormalan aku sekarang ni. Bila aku sedar kawan aku sedang beri respon positif pada aku, aku mula lupa diri. Aku makin happy dan aku mula rasa yang she is mine and mine alone. Terasa cemburu bila dia cakap dia keluar dengan kawan A, bila dia chat dengan kawan B, bila dia jumpa dengan kawan C. Padahal semua tu perempuan. Pastu bila dia kata nak borak dengan kawan E yang jantinanya lelaki, lagilah membuak rasa jeles aku ni. Rasa macam nak rentap tangan dia balik je. Pastu bila dia lambat sikit reply mesej atau chat, mulala aku fikir macam-macam.

Dia tengah chat ngan orang lain ke? Dia bencikan aku ke? Dia rasa aku annoying ke? Aku ni clingy sangat ke?

Mungkin aku cuma nak dia mengadap je muka aku selalu. Sampaikan tempat keja pun aku harapkan dekat-dekat sebab senang nak keluar lunch sama. Aku harap aku akan selalu jadi no 1 (selepas keluarga dia) dalam hidup dia. Aku tahu satu hari nanti, kitorang akan ada life sendiri. Mungkin akan kahwin, beranak pinak semua. Masalah pulak sekarang ni bila aku dah mula takut bila pikir camtu. Tapi aku selalu doa akan ada lelaki datang dan bukak pintu hati aku ni. Masa tu mungkin perasaan aku akan neutral balik.

Terukkan aku?

Tapi, seriously aku taknak benda ni. Mungkin aku ni masochist agaknya. Tau benda tu akan menyeksa aku luar dan dalam tapi, aku tetap takleh lepaskan walaupun aku cuba.

Aku taknak dia rasa aku annoying. Aku taknak dia benci aku.

Tapi, respon yang dia bagi kat aku akhir-akhir ni, buat aku makin susah nak lepaskan benda ni. Dia macam pegang satu tali dileher aku. Bila aku rasa nak lari, dia tarik slow-slow dan aku pun makin datang dekat dengan dia. Sampaikan aku rasa aku dah boleh hidup cuma dengan dia je.

Aku memang dah boleh terima perasaan aku kat dia ni. I mean, selagi aku tak ada niat nak buat benda pelik-pelik dengan dia takpelah. Tapi, still tak normal kan? 

Baru lepas baca manga shoujo ai ni. Terasa mcm ada kena mengena dgn aku pulak.

3 comments:

Komen-komen korang sangat-sangat dihargai.